Az AMKODOR története
93 évvel ezelőtt kezdődött. Egy kis játékokat gyártó cégből lett mára egy gazdaságalapú nagygépészeti szövetség: az AMKODOR cég 29 gazdasági egységet foglal magában, köztük három gyárból és egy moszkvai képviseletből álló komplexumot.
Ma több mint 120 modellt és egyéb modifikációt gyárt az AMKODOR, melyek a világ számos országaiban népszerűek.
Cégünk termékei sikeresen veszik fel a versenyt külföldi társaikkal mind minőségben, mind teljesítményben egyaránt: sokkal vonzóbb az áruk, illetve kitűnő az alkatrészellátásuk és alacsony szolgáltatási költségei miatt. Társaságunknak azonban hosszú utat kellett bejárnia, hogy fel tudja mutatni ezeket a nagyszerű, modern eredményeket.
1927 február 1-jén alakult a JSC AKODOR cég. Ez az a nap, amikor Minszkben elrendelték egy játékokat gyártó cég megalapítását. Ezt a munkacsoportot később átnevezték Vozrozhdenie Játékgyárra. A gyárban eleinte gyermekeknek szánt szánkókat, babakocsikat, kerékpárokat, valamint vízforralókat, fonott bútorokat és egyéb gipsztárgyakat gyártottak.
1930 szeptemberében a helyi vezetés kezdeményezte, hogy a Vozrozhdenie Játékgyárat nevezzék át Udarnik névre.
A II. világháború idején a gyárat többször bombázták, majd szinte teljesen megsemmisítették.
Miután a náciktól felszabadították a várost, a gyárat azonnal elkezdték újjáépíteni. Csodával határos módon a gyár szétbombázott csarnokaiból előkerültek olyan gyártósorok, hogy működni tudott az üzem: öntöttvas formák, ablak- és ajtószerelvények, illetve serpenyők és horganyzott edények gyártása kezdődött meg a gyárban. Csak 1949-ben kezdtek hozzá az Udarnik üzem új építéséhez.
1951 áprilisában a gyár vezetését átvette a Szovjetunió Útépítési és Építéstechnikai Minisztériuma, amely kötelezte a gyárat, hogy földmunkagépeket gyártson. A gyár ekkor aktívan elkezdte az új termék tervezését, és már 1951 májusában legyártotta az első KM-800-as földmunkagépet. Később már lánctalpas homlokrakodókat, erdészeti árokásókat, pneumatikus targoncákat, valamint hókotrókat és hófúvókat is sorozatban tudott gyártani.
1970-ben gurult ki az első teherautó, a középen is fordulni képes, híres TO-18, ami a mai AMKODOR 332 és az AMKODOR 333 prototípusának tekinthető. Az emberek által kedvesen csak „TOshka” névre keresztelt gépünket a könnyű manőverezhetőség, a megbízhatóság és az egyszerű működtetés emelte magasra.
A platós autóink gyártása fontos szerepet játszott hazánk építési, útépítési munkáinak mechanizmusában, illetve az építőipar minden területén. Az ügyfelek imádták az új gépet, és megalapozta ezzel cégünk jó hírnevét: a TO-18 rakodógép megkapta az „Állami Minőség” díjat, valamint aranyérmet szerzett 1975-ben a VDNKh, azaz a Közös Nemzetgazdasági Szakkiállításon, ahol nem mellesleg a kiállítás legjobbjának választották meg.
A Szovjetunió Nehézipari Minisztériuma és a Minszki Közúti Gépészmérnök Kutató és Gyártók Szövetsége együttes határozata alapján 1991 áprilisában az Udarnik üzem területén alakult meg a JSC AMKODOR.
Mára az AMKODOR Holding 29 különböző gazdasági egységet irányító cég.
A gépek tervezésével és gyártásával megszerzett tapasztalatokat felhasználva folyamatosan törekszünk arra, hogy a jövő trendjeivel büszkélkedhessünk. A XXI. század legújabb igényeit, elvárásait szem előtt tartva végezzük munkánkat annak érdekében, hogy cégünk termékei, eszközei versenyképesek maradjanak a piaci verseny jelenlegi vezetőivel. Az AMKODOR Holdingnak minden feltétele adott e versenyben való részvételhez: modern felszerelések, technológiák és hozzáértő személyzet.